STRONA GŁÓWNA
O FIRMIE
SERWIS
TUNING
HAMOWNIA
KONTAKT - DOJAZD


 Nowa strona


 Serwis


 Hamownia


  Hamownia

HAMOWNIA INERCYJNA V-TECH

Hamownia podwoziowa to precyzyjne urządzenie diagnostyczne, jej zastosowanie nie ogranicza się tylko do działalności tuningowej, ale wykorzystywane w praktyce warsztatowej pozwala na pełną diagnostykę stanu silnika jak i układów elektronicznych z nim powiązanych, pozwala również na natychmiastową weryfikację efektów przeprowadzonej naprawy lub modyfikacji.

   



Pomiar inercyjny - przebieg testu

Pomiar inercyjny polega na rozpędzaniu auta na hamowni, a następnie, po wysprzęgleniu, na oczekiwaniu, aż auto zatrzyma się, bez użycia hamulca. Obciążeniem silnika są: masa rolek i opory toczenia oraz opory mechanizmu napędowego. Czas pomiaru to ok. 10-30 sekund pełnego obciążenia i kilka minut - swobodnego toczenia się po hamowni aż do zatrzymania. Moc i moment mierzone są jako funkcje przyśpieszenia samochodu na rolkach (moc, moment na kołach) oraz jego zwalniania (moc i moment strat). Ich suma tworzy wynik reprezentujący moc i moment silnika.

Zdjęcie wykres

Pomiar inercyjny - zalety
  • wymaga krótszego czasu pełnego obciążenia - jest więc bezpieczniejszy dla silnika.
  • nie wymaga kosztownych układów chłodzących auta - wystarcza porządny wentylator.
  • jest dokładniejszy - ponieważ tensometr hamulca oraz ograniczenia sterowalności hamulca i jego termika pogarszają dokładność przy pomiarze obciążeniowym.
  • prezentuje całą charakterystykę silnika w funkcji obrotów, a nie tylko kilka wybranych punktów.
  • niespotykana w innych rozwiązaniach powtarzalność pomiarów.
  • na naszej hamowni auto mocowane jest "od dołu", co pozwala na zwiększenie docisku koła do rolki, eliminując możliwość wystąpienia poślizgu.

Dane techniczne

maksymalna moc auta 450 KM
maksymalny moment obrotowy 600 Nm
maksymalna prędkość na rolkach 300 km/h
średnica rolki 355 mm
masa rolki 180 kg
min średnica koła 12 cali
maksymalny nacisk na oś 2000 kg
dokładność pomiaru +/- 0.1
podnoszenie auta pneumatyczne
nawiew 80 km/h
auta z napędem na jedną oś oraz 4x4 z sprzęgłem Haldex ( Audi S3, Golf 4Motion, itp. )


Cennik
Sesja na hamowni - 100 zł*
*sesja nie dłuższa niż 30 minut

UWAGA: Przy modyfikacji oprogramowania lub montażu zewnętrznego modułu zakupionego w naszej firmie, pomiar na hamowni przed i po montażu, oraz strojenie GRATIS!